Projekt TAEC na Filozofskom

srijeda, 28. veljače 2018.

Zajedno s četirima partnerskim sveučilištima Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci nositelj je projekta Transnational Alignment of English Competences for University Lecturers – TAEC, kojem je cilj omogućiti transnacionalnu usporedbu kompetencija engleskoga jezika kod visokoškolskih nastavnika i tipova jezične potpore koju nastavnici dobivaju kad je riječ o održavanju nastave na engleskome jeziku.

TAEC je novi projekt Europske unije koji podupire osiguravanje kvalitete u visokoškolskoj nastavi na engleskome jeziku na europskim sveučilištima.

Projektom će se utvrditi sličnosti i razlike u praksi i potrebama partnerskih sveučilišta te će se potaknuti razvoj učinkovitih programa jezičnoga usavršavanja nastavnika i standardizacija testova usmene jezične kompetencije koje partneri primjenjuju u svojim nacionalnim kontekstima.   

Poučavanje i učenje na engleskome jeziku u žarištu je internacionalizacije europskih sveučilišta. Pritom se od neizvornih govornika engleskoga jezika očekuje održavanje nastave na engleskome, što zahtijeva visoko razvijene jezične vještine. Budući da nedovoljno razvijene kompetencije engleskoga jezika imaju negativan učinak na kvalitetu održavanja nastave, na mnogobrojnim se sveučilištima provodi testiranje jezične razine nastavnika i nudi im se jezična potpora. Testovi i jezična potpora provode se međutim na lokalnoj, institucionalnoj razini, uz ograničenu transnacionalnu prenosivost i mogućnost međunarodne usporedbe rezultata procjene.

U okviru projekta Transnational Alignment of English Competences for University Lecturers – TAEC, za koji je Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci zajedno s partnerskim sveučilištima dobio 350.000,00 eura iz programa Erasmus+, razvit će se međunarodno standardizirani testovi, odnosno prilagoditi postojeći za međunarodnu uporabu.

Svrha je ovoga projekta razviti zajednički referentni okvir za osiguravanje kvalitete i jezične potpore u visokoškolskoj nastavi na engleskome jeziku, što će omogućiti prilagodbu jezičnih testova i oblika jezične potpore prema Zajedničkome europskom referentnom okviru za jezike te omogućiti njihovu transnacionalnu primjenjivost i prepoznatljivost kao i standardizaciju rezultata.

Izv. prof. dr. sc. Branka Drljača Margić s Filozofskoga fakulteta voditeljica je šestoga radnog paketa i hrvatskoga tima na projektu.

Planirani su ishodi projekta, kojima će se, između ostaloga, unaprijediti mobilnost nastavnika u Europi: 1) zajednički referentni okvir za osiguravanje kvalitete i jezičnu potporu u visokoškolskoj nastavi na engleskome jeziku, 2) stručno izvješće o standardizaciji jezičnih testova i certifikata te 3) priručnik za visokoškolske nastavnike koji nastavu drže na engleskome jeziku. Usto, cilj je projekta podići svijest nastavnika, jezičnih stručnjaka koji pripremaju nastavnike za držanje nastave na engleskome jeziku te tvoraca jezične politike o prednostima, izazovima i implikacijama uporabe engleskoga kao jezika visokoškolske nastave. S tom će se svrhom organizirati radionice na svim partnerskim sveučilištima, dok projektni tim s Filozofskoga fakulteta organizira međunarodni znanstveni skup na kojemu će biti predstavljene recentne spoznaje u primjeni engleskoga kao jezika visokoškolske nastave. 

Filozofski fakultet na projektu intenzivno surađuje sa šest europskih sveučilišta: Sveučilištem u Kopenhagenu, Sveučilištem u Maastrichtu, Sveučilištem u Lleidi i Sveučilištem u Torinu kao partnerskim sveučilištima, te sa Sveučilištem Complutense u Madridu i Sveučilištem u Delftu kao pridruženim partnerima.

 





 
 
 

Opća uredba europskog parlamenta i vijeća

Ove stranice koriste kolačiće kako bi osigurale bolje korisničko iskustvo i funkcionalnost. Ako se slažete s korištenjem kolačića kliknite 'Slažem se'.

Više o kolačićima
Više o privatnosti
Pogledajte uredbu (EU) 2016/679 europskog parlamenta i vijeća

EU Cookie Directive plugin by www.channeldigital.co.uk